tisdag 24 april 2012

Äntligen mötet med grannen!

Idag var det verkligen bra väder! Och med det bra vädret kom den inplanerade promenaden med min granne som jag inte har träffat förut! 
Therese heter hon och hon fick sin lilla son Linus Oktober -11.
Det är ju så roligt att det finns en till mammaledig här ute i skogen så man inte alltid behöver åka hemifrån för att träffa någon.

Eftersom Therese inte är så hemma på vägarna runt omkring så passade jag på att visa henne badstränderna, ja vi har faktiskt två här ute fast den ena är lite mer privat men beter man sig får man vara där =) 
Och den ena badstranden är gudomlig för barnfamiljer då den är extremt långgrund och då Therese har tre bonusbarn som är lite äldre passar ju det utmärkt, men backen ner till badstranden är lång och det var döden att gå uppför den! Känns redan i vaderna! 
Men det kändes jätte bra mellan henne och mig då hon var jättelätt och prata med och vi hade några gemensamma vänner! Heltrevlig tjej! Ser framemot fler promenader och visa henne runt på dom olika sidovägarna runt omkring här =)

Efter promenaden fortsatte Nova att sova ute i vagnen till tre ungefär, Nova sover alltid från 10-11 tiden till 14-15 tiden på dagen så jag hinner få mycket gjort även om jag går på promenad =)
Eftersom en av mina barndomsvänner ska få sin lilla tjej när som helst (bf är idag) så har jag pysslat lite med välkomstgåvan till lilla Hailie =) kan tyvärr inte länka till denna sida nu då mamma Ida läser denna blogg! Vill ju att det ska bli en överraskning så det får ni se om några veckor då jag fått träffa Hailie för första gången =)

Den här veckan blir det tjejmys på kvällarna då pappa Fredrik jobbar eftermiddag, vilket är rätt skönt så här varannan vecka för då kan jag verkligen ta upp all plats i sängen då jag ska sova vilket jag tycker är heeelt underbart! =)

Håller även tummarna för min brorsdotter idag! Så titta in på hennes mamma Lindas blogg http://linda76.bloggagratis.se/ 

Trevlig kväll gott folk =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar