söndag 22 april 2012

En dag på Birsta!

Igår kväll fick vi besök av våra vänner Magnus och Monica från Ånge!
Var jätte länge sedan jag alla fall hade träffat dom så dom fick se Nova för första gången =) Dom kom vid åtta på kvällen och då är det ju praktiskt taget läggdags för Nova. Att lägga Nova för natten brukar aldrig vara något problem hon somnar alltid själv och man hör aldrig ett pip från babyvakten men så var det inte igår kväll, har aldrig hört henne skrika då det viset någonsin! Och det gör så ont i hjärtat att höra henne skrika så =( Men efter ett tag så somnade hon, misstänker att hon var lite övertröttad lill stackarn! 

Sen satt vi och pratade men Magnus och Monica bra länge och käka ananaspaj och vaniljglass! =) Receptet finns under bilden.

Pajdeg: Blanda 150g smält smör,3 dl vetemjöl, 1 dl socker och 1 tsk bakpulver(jag kör allt i en matberedare) Tryck ut pajdegen i pajform. Fyllning: Blanda 1 ägg, 1/2 dl socker, 2 tsk vaniljsocker, 2 dl cremé fraiche  och 1 liten burk krossad ananas(låt ananasen rinna av väl) i skål och häll sedan över fyllningen i pajformen. Grädda mitt i ugnen i 30 minuter i 175 grader.



Nova fick även lite kläder men det kommer på bild imorgon =) 

Idag vart det en tripp till Birsta för att träffa Emelie som jag gick fordon med back in the days =) Hon hade med sig sin dotter Cindy hon också =) 
Nova slumrade mest i barnvagnen hela tiden. 
Käkade en jätte god grill tallrik som det så vackert hette, det var lite fläskfilé,ribbs(stavning?) och kyckling med pommes, cole slaw och två olika såser till lunch! 
Och det vart en massa kläder till Nova men dom bilderna kommer imorgon då jag inte har haft tid att fota dom än då Nova har varit lite kinkig nu igen mot kvällen =(  Man är ju lite ovan vid det då hon alltid är så snäll och lätt man har blivit lite bortskämd helt enkelt.

En annan rolig grej är att en tjej som bara bor nån hundra meter bort tog kontakt med mig på FB idag och undra om vi inte skulle börja gå ut och gå tillsammans nån gång då och då, hon fick nämligen barn i Oktober om jag inte missminner mig helt och det är ju mycket roligare att gå dom man har sällskap =) och så får man lite mer motivation att gå mera då det verkligen behövs så graviditet kilona kan börja försvinna lite fortare =)

Nä nu ska jag gå och förbereda Nova inför sängen sen blir det att titta på Mästarnas Mästare längtar dock till nästa gäng då jag tyckte dom här var lite tråkiga! =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar