lördag 21 april 2012

En tripp te Berget!

Igår bestämde jag mig för att den lilla snön som låg kvar på backen inte skulle få hindra mig från att göra något så jag och Nova gjorde oss klara för att ta en tripp te berget för att hälsa på mina arbetskamrater då det är en del som inte har sett Nova än.

Och jag hade en massa skräp som skulle slängas och då är det smidigt att jobba på en soptipp =)
När jag kom fram åkte jag direkt ner till "kuren" som vi kallar det, där fick jag sitta i slutet av tiden jag jobbade och dirigera lastbilarna då det var för jobbigt att klättra in och ut maskinen hela dagarna med stor magen!
Så där fick Nova sitta i Åke´s knä och titta på maskinerna som arbetade i sophögarna och lastbilarna som kom och åkte.

Nova spanar på CAT grävarn i Åke´s knä!



Efter att skräpet var slängt åkte vi vidare till Matfors för att gå på Ica och inhandla lite inför fredagsmyset och Nova fick en laddning ersättning, märks att hon börjar äta lite mer då det minskar fort i burken.

Kvällen vart lugn då jag slapp laga middag då Fredrik överraskade mig med Pizza och det var mumma de =) 
Fast jag trodde nästan att det skulle bli ännu en Dagmar då det började ta i blåsa riktigt ordentligt så det kändes i hela huset! Men det lugnade som tur ner sig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar