torsdag 19 april 2012

Vaknade återigen till en snötäckt värld så min plan att åka till tippen trasades till smulor idag igen..suck..
 Så det vart en vanlig dag återigen med att slö surfa lite på nätet och prata men min Jossan i en timma på telefon medan Nova låg ute och sov i vagnen. Och så hittade jag Majblommor som Fredrik hade köpt igår och jag tyckte att färgerna i år var riktigt tjusiga! 
 Tänkte köra mig egen version av Rix Fm hissa och dissa en gång i veckan =)
Och den här veckan vill jag hissa den här underbara saken som underlättar mitt liv! 
 Det är en doseringsburk från Bambino! Den har tre olika fack att lägga ersättningen i! Perfekt då man ska iväg eller att fylla upp och ha hemma då alla fall jag ibland bara har en hand övers och då är det skönt att slippa jäklas med att det ska vara strukna mått (vilket är svårt att göra med en hand) för med den här är det bara att öppna "pipen" och hälla över i flaskan! =) MEN! Det blir lite lite kvar av pulvret som inte vill ta sig ut men det är en tycker jag en sån liten mängd att det gör inget!
Köpte den här på Ica i Matfors, kommer tyvärr inte ihåg vad jag betalade för den men det är ju ingen större summa alla fall =) Fanns även i blått.

Men då kommer jag till veckans diss! Och den dissen upptäckte jag på min promenad till postlådan. Tvättade och städade bilen i söndags...men nu känns tvätten rätt onödig då jag såg detta på min bil.....
 ....tassavtryck över heeeela bilen av min kära katt Vabis, så vart vill jag komma med denna diss..jo jag dissar vädret! Det hejdade mig från att fara hemifrån och nu detta! Det hade ju börjat torka upp ute! Så man slapp torka av allting hemma då det ständigt var kattspår överallt, efter en dag hade jag en stig från ytterdörren till matkopparna inne köket. Jag trodde eländet äntligen var över men nej..snön kom och med den blötan! 
(vill poängtera att det inte är katterna jag dissar utan vädret! )

Men allt vart ju så mycket bättre då jag öppnade dagens post! 
 En massa cluberbjudanden från hm lagom till min inplanerade tripp till Birsta City på söndag =) Så då ska det handlas! 

Vill även passa på att tipsa om en blogg jag följer som en barndomsvän till mig har, hon är en blivande mamma till en dotter med dysmeli. Följ med på deras resa! http://mammaatenkomet.blogspot.se/



Nä nu börjar det snart närma sig sista måltiden för Nova innan pyjamasen åker på och hon ska gå och sussa, och så har jag en sambo som behöver min hjälp att klippa sitt hår!

Missa inte säsongens sista avsnitt av Lyxfällan ikväll!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar