onsdag 18 april 2012

Reunion!

Vaknade av en pratade Nova imorse vid sju tiden så då var det bara att kliva upp fixa ordning en flaska mat åt damen som hon slevade i sig rätt så fort och efter en rap,ny blöja och ombyte somnade hon om i babysittern så då kunde jag äta min frukost och gör ordning mig för dagen. 

Och eftersom jag skulle få besök av en barndomskamrat jag inte träffat sen 2007(!!) så vart det lite småstädning här hemma och jag kom ju genast ihåg att det var bra länge sedan jag vattnade min orkidé! Men som tur är klarar dom ju det mesta och min stackare ser ju fortfarande fin ut =)

Senare vaknade ju även Nova och ville vara med och titta på medan jag diskade =)

Efter någon timma så pratar jag i telefonen med Fredrik för att se hur det går på jobbet och påminna honom att han ska köpa med sig lingonsylt hem för att äta blodpudding utan lingonsylt finns inte i min värld! Dök det här gänget upp utanför mitt köksfönster och där var dom läääänge!! Men det gör ingen då dom är så tjusiga att titta på!

 Efter att städningen var klar kom jag ju genast på att jag inte hade någe hembakt fikabröd här hemma så det var bara att slänga på sig förklädet och sleva ihop en solkaka! Vilket är en sockerkaka fast modell lyxigare! 
Receptet finns under bilden =) 
Smeten: 2 Ägg som vispas pösigt med 2 dl socker blanda sedan i 2 dl vetemjöl,2tsk bakpulver och 1 dl hett vatten. Häll smeten i en smord och bröad form och grädda i nedre delen av ugnen i 25-30 minuter i 175 grader. Glasyren: Låt 100gram smör och 1 dl socker koka ihop, ta sedan kastrullen från värmen och tillsätt sedan 1 tsk vaniljsocker, 1 äggula och 1/3 dl kokos häll glasyren över kakan och strö sedan kokos över den och låt kallna en stund innan servering annars är det risk för väldigt kladdiga fingrar efteråt!

   


 Sedan kom min barndomskamrat Sofie och det kändes helt naturligt då vi träffades fast det  var så många år sedan! Hon hade med sig gamla kort från sexan och konfirmation (vi var dom ända tjejerna i vår konfirmationsgrupp) så vi fick många skratt idag! 
Helt otroligt vad mycket som hänt på 5 år! Pojkvänner har blivit bytta likaså bostäder,hårfärger, jobb husdjur som kommit och gått! Och för mig så har det ju varit att bli sambo för första gången, förlovat sig med den bäste, fått fast tjänst sen blivit varslad för att sedan bli återanställd, flyttat två gånger, förlorat en viktigt person i mitt liv, haft en kris,blivit faster, men det bästa av allt är att jag vart gravid och fick min underbara dotter!
Så för att inte missa lika mycket i varandras liv så ska vi se till att träffas mera nu och inte låta det gå fem år tills nästa gång!
Dom fina kläderna Nova fick av Sofie idag!
Efter att Sofie åkt kom Fredrik hem från jobbet och för ovanlighetens skull fick han stå för matlagningen idag då han faktiskt är jäkligt duktig på att steka blodpudding =) 
Så sen vart det mest bara mys i soffan med familjen och extra mycket bus med Nova då hon har börjat skratta nu =) Vilket är det vackraste ljudet som finns! 
Men Nova och Fredrik gick och la sig klockan nio så då fick jag lite "egen" tid vilket jag använde till att se på Grey´s Anatomy och som i vanlig ordning bölade jag självklart, tror man är lite hormonrubbad fortfarande eller så blir man kanske lite extra blödig då man fått barn.



Men nu är det dags att blåsa ut ljusen och smyga mig in sovrummet där min underbara familj ligger och sover! God Natt! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar