måndag 28 maj 2012

smakisar, möbler, morsdag och födelsedagsbarn!

Nu var det ett tag sen jag skrev (fy på mig) mycket har hänt sedan en vecka tillbaka =)

Förra onsdagen var jag till min barndomskamrat Ida för att få se hennes dotter Hailie för första gången, och vilken sötnos! =) Jag tyckte hon var sååå liten då hon var mycket mindre än Nova då hon föddes och man glömmer ändå fort hur liten Nova har varit och nu kändes hon ju jätte stor när man ser henne bredvid en liten bäs , fast för mig är hon ju fortfarande bebis =) 

Det vart mycket bebissnack vilket är ju helt normalt då man både är nyblivna föräldrar för första gången =) 

Hade ju med mig presenten jag hade beställt åt lilla Hailie, fick idén då Nova fick liknande då hon föddes

"pillerkudde" framsida med namn.

"pillerkudde" baksida med motiv

Babyfilt med motiv och text


På torsdagen åkte jag, Nova mamma/mormor ut till Nolby för att hälsa på hos Linda och Novas kusin Milly vi fikade och prata lite strunt och jag har då världens sötaste brorsdotter =)

På fredagen fyllde ju min kära sambo år men den dagen fick han fira på Birsta då vi handlade lite prylar på Ikea så jag har fått lite mer ordning i vardagsrummet och det känns otroligt skönt då det har varit kartonger där sedan ett helt år tillbaka!!! men nu kom dom grejerna på plats och det går hundra gånger lättare att städa nu vilket känns ännu skönare! 
Avlastningsbord från Ikea, Hemnes hade sån tur att det var Family pris på den så jag betalade bara 995 kronor istället för ord 1795 kronor =)

Köpte svarta korgar till så det skulle matcha soffbordet som också har svarta korgar men köpte en korg för lite så då har jag ju en orsak att fara på Ikea igen =)

Maskros lampan i vardagsrummet =)

Det vart ju inte så mycket firande då Fredriks föräldrar och syster skulle komma på lördagen. 
Så på lördag morgon klev jag upp tidigt och stökade runt och så var det ju även dags för Nova att börja med smakisar! Potatis och majs fick hon börja med och eftersom jag började med bara en sked så trodde jag att det skulle gå ganska så fort för henne att äta den men så fel jag hade, maten for in och ut många gånger innan det till slut hamnade nere i magen och på det fick hon ju ersättning. Känns så himla roligt att hon ska börja smått äta mat nu! Stortjejen mammas! =)

Majs och potatis!


Efter det stack jag på Ica för att jag skulle se om dom hade några jordgubbar då Fredrik hade beställt just jordgubbstårta till sin födelsedag men..dom hade en ynka liter och den så hemsk ut så då fick det bli plan två, smörgåstårta och banantårta! Men det funkade kanon det också =)
Sedan drog jag till mitt jobb på blåberget för att slänga en massa skräp så det är ju bonusen med att jobba på en soptipp =) 

När jag kom hem var det stress på en gång med att baka tårta, duka fram, göra iordning Nova osv. Men det vart några trevliga timmar då Fredrik skulle upp till Fränsta på klassåterträff klockan tre. Av Fredriks föräldrar och syster fick han en utemöbel vilket är perfekt då vi inte har haft någon och alltid fått låna mamma och pappas och så vart det ju en liten spark i baken för Fredrik att han måste sätta igång och bygga vår mini uteplats! =)
Och eftersom vi inte skulle upp till Fredriks mamma på morsdag fick hon sin korg med presenter då och den vart hon jätte glad för =)

Rosor som Fredrik fick.

Svärmors morsdags korg.

Innehållet. Korgen är från Ikea och bandet är från Panduro.


Morsdag spenderades hemma då mamma skulle bjuda på grillat så även hon fick ju en korg med lite gott och blandat i som även hon vart glad över =) 
Trots att det var min första morsdag så firade vi den inte så mycket jag fick lite presenter från Nova och sedan tog vi det bara lugnt med att käka grillat och lite mys.

Mina morsdagspresenter =)

Min mammas korg =)



Det har ju verkligen varit kanon väder dom senaste dagarna så Novas solhatt har fått blivit använd extremt mycket och sen då hon har legat i vagnen har det bara varit i body och insektsnätet över ( det är något jag hatar med sommaren..alla jäkla kusar!! ) 

Hoppas alla underbara mammor har haft en underbar morsdag och att ni har njutit av det vackra vädret som har varit! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar