måndag 21 maj 2012

Mer Birsta och lite bebismys!

Den här lååång helgen har ju bara spenderats på Birsta för i förgår (lördag) var det ju dags igen men då var det lilla familjen som åkte dit.
Vi var där precis till det öppnade så det var ju inte så mycket folk vilket är så otroligt skönt! Känner mig så ivägen då man kommer med barnvagnen och det är ju alltid jag som får flytta mig inte dom man möter som är utan barnvagnen som kan förflytta sig 100 gånger fortare än mig! Så då är det ju smidigt att vara där då dom öppnar för nu kunde jag gå precis som jag ville =)

Vi började med att fika på Charm på min kära sambo var sååå hungrig.
Alltid gott på Charm, men lite väl dyrt ibland då kanske.

Eftersom Nova´s kusin Michelle och min kusin Henrik tar studenten i år så inhandlade vi kort och gosedjur att hänga runt halsen på dom =)


Och så är det ju en Morsdag på söndag och eftersom det är jag som handlar åt både min mamma och svärmor så hade jag tänkt att ge dom en varsin korg med lite smått och gott i så det vart lite prylar till korgarna också men eftersom jag glömde en hel del så måste vi in på fredag igen och handla resten, det är ju typiskt att man alltid ska glömma någonting...

... lite av det jag handlade men det färdiga resultatet får ni se på söndag =)
Kul att även jag ska få bli firad, första morsdagen =)

Vart även ett USB minne för alla kort jag tar på Nova och AUX kablar till min bilstereo och till lastbilen, så nu blir det spotify i bilen =)


Efter som Fredrik hade sin bil på det ställe dom parkerar lastbilen på fick jag åka och släppa av honom där så han kunde ta med bilen hem igen så kom jag hem låångt före honom då han även tog en sväng förbi min gamla skola i Birsta som hade lastbilsutställning, var där för några år sedan så det hade varit kul att fara och titta men min bror Andreas var hemma hos oss/mina föräldrar (då vi bor på samma gård)  med min lilla brorsdotter Milly så ville jag hellre åka hem och träffa dom. Och hon är ju för söt Milly =) Och nu när Nova har blivit lite äldre så märkte ju även hon av Milly nu så det var kul att se hennes reaktion =) 
Så det vart några timmar med dubbelt bebismys =)

Söndagen spenderades bara hemma då vi väntade på Fredrik´s föräldrar som skulle komma ner med pallar åt oss att ha veden på och så skulle Fredrik och pappa fara iväg och hyra en vedkap så nu har det roliga börjat. Stapla ved är nog det tråkigaste som finns. 
Men kvällen vart mysig då vi grillade och myste och så har jag ju gått och blivit riktig kärring nu på äldre dar då jag och mamma har börjar spela Bingolotto varje söndag klockan sju men det är faktiskt mysigt för vi äter gott och det blir mycket skratt den där timmen Bingolotto är och man hoppas ju på att minst vinna en ny Bingolott varje gång men än så länge går det tungt.

Och så fick jag ju äntligen upp min nya taklampa i vardagsrummet som har legat i låda i snart två månader så då fick Fredrik plus i kanten =)


Trevlig kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar