fredag 1 juni 2012

Promenader!!

Har dom senaste dagarna verkligen kommit igång igen med promenaderna! SKÖNT!!!

Extra skönt är det att man bor ute i skogen och det finns mååånga fina skogsvägar att gå på, känns mer lugnt och skönt med fågelkvitter, djur och inga bilar! 
Även ett plus är att jag kan passa på att jogga då jag absolut inte vill att andra människor ska se mig jogga, tycker att det är lite pinsamt på någe vis =P

Så nu jäklar har man kommit igång riktigt men det var lite svårt ibland att jogga med barnvagn då jag gärna vill se vart jag sätter fötterna (annars flyger jag garanterat på huve!) så jag fick jogga vid sidan av vagnen och hålla den med bara en hand men det funka utmärkt! =) 
Man känner sig som en helt ny människa då man har fått varit ute andas frisk luft och fått röra på sig =) 
Har även tänkt att ta en promenad på kvällen utan barnvagn så Fredrik får ha lite tid med Nova men än har det inte blivit då tiden inte alls har passat! 

Ikväll vart det sambofritt då Fredrik är på nöjeshallen med jobbet så det är bara att vänta tills han hör av sig och vill hem och då är det  bara att gå till grannen (mamma/mormor) så hon får gå hem till oss och sitta och lyssna på babyvakten och passa Nova! 

Men imorrn blir det "fest" för både mig och Fredrik då det ska vara pubafton här på byn =) Men det blir inte så mycket alkohol då jag inte har så stort intresse att bli full och jag lär ju inte vara borta så länge och det är ju smidigt att det är gångavstånd dit bort så det går fort att ta sig hem om mamma skulle ha något problem med Nova =)

Men nu ska jag gå och vila upp mig tills det att Fredrik ringer och vill hem och om jag känner han rätt lär han ju vilja ha fyllemat på Max...så imorgon kommer jag att vara trött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar