fredag 4 maj 2012

Snöblandat regn!

Idag vart det sovmorgon till åtta, skönt värre! Men det hade ju kunnat varit lite bättre väder ute...och ibland behöver man inte ens titta ut genom fönstret för att lista ut att det är pissigt väder ute..nä jag behöver bara att kolla om det ligger några i soffan...
Diesel

Vabis
 ...och ja! Där låg dom två kisse missarna som inte hade någon vidare lust att vara ute mer idag men tappra Diesel skulle ändå gå ett sväng till slut men efter att sett honom sittandes mitt på gården i spöregn och försöka tvätta sig så ropade jag in honom igen eftersom jag tyckte det såg rätt så meningslöst ut.

Medan katterna låg och sov i soffan så vart det lite bus med Nova, hon fick bland annat träna att ligga på mage en sväng och jag tog ett jätte fint kort på henne då men då min dator och telefon bestämmer själva när dom vill samarbeta så  kunde jag inte lägga över bilden på datorn!!
Men efter det "träningspasset" fick hon vila upp sig i babygymet med en bok!

 När vi nyss hade kommit hem från BB ringde dom från GoBoken och undrade om jag var intresserad av att gå med i deras klubb som skickar ut ett paket i månaden med prylar anpassad efter barnets ålder så jag tänkte att ja jag kan väl prova kostar ca:200 kronor i månaden men man kan själv bestämma om det är vissa saker i kommande paket som man inte vill ha och då kan man ta bort dom och då sänks priset och hittills är jag faktiskt rätt nöjd då man även får en guidebok till föräldrarna med olika teman varje gång och dom har jag haft till stor hjälp i vissa sammanhang tex sovvanor =)

Eftersom det var så dåligt väder var jag knappast sugen på någon promenad så Nova fick sova ute på altanen istället, då jag tycker att det är viktigt att hon får komma ut i friska luften och hon sover så mycket bättre så också =)
Och jag passade på att titta på en av mina favorit serier på datorn, nämligen The Vampire Diaries...

Fin fina pojkar, speciellt Ian Somerhalder =P
..låg efter några avsnitt så det vart tre på raken och i ett av avsnitten hade dom en jätte bra låt som jag genast föll för!


Och för er som missat denna serie valde jag en video med serien hoppas ni gillar den =)

Dagens middag vart en variant på ett recept jag fått från min bror Andreas sambo Linda =)


Lite fläskfilé, champinjoner, skinka,tomater, grädde och steksky med lite grönt till, mumma vart det =)




Nu blir det fredagsmys med resten av familjen i soffan där Nova redan har intagit sin plats i hörnet så hon kan "sitta" själv =) 
Och så ska jag peppa mig inför morgondagens Gokart race på Nöjeshallen =)

Ha en trevlig fredag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar