fredag 29 juni 2012

Dagen började med att Nova ville kliva upp redan klockan sju, kände mig helt slut så fruskostflaskan fick hon i sängen med mig sen vart det lite mys i sängen innan vi klev upp så då fick jag några minuters extravila =)
Och det kändes i kroppen att jag hade hjälpt mamma med att olja in altanen kvällen innan så nu ser det ut som ett bombnedslag ute på gårn med alla utemöbler, blommor och lyktor! 

Vi skulle ju ha åkt ut till Nolby men det fick vi ställa in då jag väntade och väntade på att dom skulle komma med nya kyl och frysen vid tre tiden gav jag upp hoppet om att dom skulle komma och började skruva ihop spjälsängen istället och jag kan ju inte skruva ihop någonting utan att bli lätt galen då något ska jäklas men efter en paus och ett glas saft satte jag igång igen men med mamma som hjälp för jag kan bara göra viss mycket med två armar. Så inatt är första natten för Nova i spjälsäng, gick hur bra som helst att lägga henne, hon vart nog chockad av all yta hon fick men ytan för mig vart dock mindre så imorgon får vi flytta sängen mer åt väggen på Fredriks sida så jag kan ta mig mellan vår säng och spjälsängen, vaggan får vi bära tillbaka till mamma igen, älskar verkligen den vaggan då jag tycker att medarna är åt "rätt" håll. Skulle vara roligt att veta hur gammal den igentligen är då mamma ropade in den på auktion för många många år sedan i Jämtland så Nova har fått sova i samma vagga som jag sov i =)
Ny bäddad säng åt Nova med sängkläder från Ikea som mamma/mormor hade köpt.

Sängmobilen "monterad"

Och nu har vaggan gjort sitt, vart lite naken med bara madrassen kvar.

Nova har varit så duktig idag då hon har börjat gilla att ligga på magen mer och mer så idag somnade hon till och med på magen, trodde att hon skulle bli lite kinkig då hon vaknade men hon var lika glad som vanligt =) Har även börjat bli bättre på att sitta själv men just nu är det bara då hon är lite framåt lutad och tar emot med händerna. Men det blir framsteg för varje dag =)

Men då jag trodde hoppet var ute med den nya kyl-frysen så ringde telen strax efter fyra och då var den på väg =) 
Så nu sitter den där som ett smäck =) Så imorgon kan jag börja fylla upp den! Lite bökigt med den sån där kylväska som sätter i uttaget, får ju liksom inte plats med så mycket.


Och så har Nova sagt sitt om palsternacka med potatis, det var så äckligt att det spottade vi ut så fort vi fick det i munnen men lite fick ja i henne då jag fick luras lite med plommonpuré  men palsternacka skippar vi hädanefter =) 

Men ska jag försöka ta mig i sängen och gå och lägga mig till det smattrande ljudet mot fönstren så det regnar för fullt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar