torsdag 28 juni 2012

Damer och gubbar!

Igår så stack jag,mamma/mormor och Nova iväg på Matfors för att hälsa på min mormor/gammelmormor som "bor" på Tunastrand. Är så kul att träffa henne fast hon inte känner igen mig längre men hon är alltid så himla glad =) 
Och Nova vart väldigt populär bland dom gamla damerna =) 
Mormor är ju så rolig då hon frågade mig om och om igen om hur jag tyckte om att jag hade blivit storasyster då hon trodde att det var mamma som hade gått och förökat sig på äldre dar =P 
Och hon ville ju självklart hålla Nova och visst var jag lite nervös till en början men inte hade momma någe problem med de inte, hon satte henne på bordet och hon fick "stå stor" på bordet också =) 
Var så himla roligt då första gången hon såg henne var hon ju bara jätte liten och momma/gammelmomma såg knappt henne. 
Så Nova hon satt i gammelmommas knä och kände och klämde för fullt på hennes hand då det är lite lättare att få tag på skinnet blir ju så då man blir gammal. 



Efter det besöket åkte vi till Petters för att kolla på en ny kyl och frys hem till oss då vårat har sjungit på sista versen läääänge! Kan inte köpa en grönsak för då fryser dom sönder och mjölken likså är mer som en frys men då inte mjölken fryser är den ju så jäkla kall och god =) 
Som tur var hade dom en kyl/frys med dom rätta måtten så imorgon Fredag så skulle han komma ut hem med det så ikväll har jag tömt både kylen och frysen sen så bar jag och Fredrik ut det på gården fick verkligen använda varenda muskel jag har!  då han tar med den gamla och slänger den vilket är toppen! =) 

Var även in en snabbis på Ica efter kyl/frys köpet för att inhandla en jäkla massa mat till Nova men det slank även ner lite blommor och två nya skedar =)


Så när vi kom hem fick Nova prova på en ny smak, potatis och broccoli och den fick godkänt av lill-stumpan =) 



Idag vart det en tripp på mitt jobb blåberget för att gratta en av mina arbetskamrater, Åke - stålmusen har fyllt hela 60 bast =) Så nu börjar grabben närma sig pension med rappa steg =) 
Så igår fick Nova träffa en hel drös med gamla damer och idag ett gäng med gubbar =) Hon har fått mycket uppmärksamhet dom senaste dagarna lill-stumpan =) 

Imorgon blir det ett besök till Nolby så Nova får hälsa på kusin Milly ska bli så skoj =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar