söndag 24 juni 2012

Midsommar och luftfärd

Gick i godan ro in köket för att hämta min kamera så jag kunde lägga upp lite nya bilder på datorn då jag klev i något som gjorde att mitt högra ben förflyttade sig med jäkla fart in i ett annat rum och sedan lättade min vänstra fot från golvet..så det vart en kort men snabb luftfärd innan jag landade på rumpan med en sån jäkla smäll att babyvakten snappade upp ljudet, så efter landningen kom den försenade ljudeffekten från babyvakten som stod i hallen... det gick med en sån jäkla fart att det liksom kittlade i magen som när man åker karusell.
När jag väl hade kommit upp från golvet upptäckte jag att det var Novas spya som hade orsakat den ofrivilliga luftfärden. Nova spydde lite grann i köket på väg till sovrummet då hon skulle nattas men jag var helt hundra på att jag hade torkat upp allt men så var tydligen inte fallet, får tacka gudarna att inte Fredrik var inne och såg det hela för då hade jag nog blivit mobbad en lång tid framöver.. så nu sitter jag här med en ond vänster skinka för att jag skulle lägga in bilder i dator som i sin tur ska in i detta blogginlägg, så för er få stackare som läser denna blogg så har jag nu genomgått lite smärta för att jag hade dåligt samvete för att jag inte hade bloggat på några dagar =P
Men men..nu går vi vidare till vad som hänt dom senaste dagarna =)

Midsommarafton spenderades på medeltidsmarknaden i Kälen!
Gick ett varv runt själva marknaden och köpte lite hembakt bröd, ville se riddarspelen med då det var över två timmar kvar till det så skippade vi det och for till Fredriks föräldrar istället, vi hade ju även med oss min mamma och vi trodde att det bara skulle bli lite fika och kaffe men Fredriks mamma hade slagit på stort med både Janssons, sillpaj och smörgåstårta!! Så mätt blev vi!

Och igår kom våra kära vänner Jossan, Ante och deras dotter Linnéa hit då vi skulle grilla och mysa på =)


Vart mycket mat! Passade även på att prova på den nya fritösen som mamma hade köpt, vart super gott!! Fredrik vart ju lite sur då vissa köttbitar vart lite mer kolbitar =P Men det vart mums ändå =) Efterrätt vart vitchocklad pannacotta med jordgubbar då Jossan hade lagt in ett önskemål om det =)
Vart en jätte trevlig kväll men mycket skratt =)

Idag har det mest varit hemma pyssel ute och inne, jag hade massvis med disk efter grillningen gud vad jag önskar att jag hade en diskmaskin!!!  
Nova fick träna lite på mage =)
 Det går bättre och bättre med att ligga på mage, då hon tidigare vart jätte ledsen men nu kan hon ligga bra länge och faktiskt leka med leksakerna jag sprider runt henne och några gånger har vi tagit oss tillbaka på rygg och då blir man ju extremt glad =)

Har även "provbakat" prinsesstårtor inför Novas dop..hade igentligen tänkt beställa tårtor men om jag klarar av att baka dom själv blir det bra mycket billigare =P 
 Första lagret med mosade färska jordgubbar!
Andra lagret vart det marsan!
 Grädde på det!
Sedan marsipan med florsocker, men tårtorna till dopet kommer ju att gå i rosa och så kommer jag ju att "pimpa" dom lite =)
Så efter middagen idag så bjöd jag familjen på tårta och den fick godkänt men jag måste använda mer grädde nästa gång =)

Men helgen bjöd ju även på en kostsam överraskning då Fredrik upptäckte att ena mitt bakdäck på bilen hade en stor skada, troligen efter nån utav alla dessa vassa stenar som sticker upp ur byvägen. Så nu använder jag inte min bil tills att jag har bytt däcken på bilen men som tur är har mamma semester den här veckan så då sätter jag in basenheten till babyskyddet i hennes bil så har jag en bil om det skulle hända något och Fredrik är och jobbar eller om jag bara får lust att åka iväg nånstans =) 

Finns många fördelar med att bo nära mamma och pappa, har faktiskt inte hittat något negativt än och vi har bott grannar över 1 år nu =)

Jag hoppas att ni alla har haft en jättebra midsommar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar