onsdag 13 juni 2012

sjukhus, trasiga prylar och en färdig skänk!

Idag så var det dags återigen för cellprovtagning, ingen rolig grej men man ska få vara glad att man får göra dom, vanligtvis så är det ju vartannat år men eftersom jag hade en cellförändring första gången jag gjorde det får man automatiskt göra om det nästa år igen, så tre år i rad har man fått hoppa upp i dom där obekväma stolarna. 
 Fredrik fick möta upp mig på sjukhuset då han hade slutat jobba så han kunde ha Nova medan jag gjorde undersökningen och han var stolt som en tupp när jag kom ut då det var en gammal tant som kommit fram och tyckt att Nova var så otroligt söt =) 

Har även fått kontakt med en tjej på FB som kan ställa upp och fota på Novas dop, helt gratis dessutom =) Men jag kunde ju inte ge henne det exakta datumet då dom tyvärr än inte har hört av sig från kyrkan,så jag får ringa imorgon och jaga på dom igen så man kan börja planera lite bättre och skicka efter inbjudningarna och posta dom.

Och imorse upptäckte jag att mina gamla trotjänare till DVD spelare har börjat balla ur då den inte överför ljudet längre =/ Har haft den där DVD:n sen jag var 16-17 då jag fick den i julklapp men den har ju hållit ett bra tag ändå =) 
Så i helgen får vi fara iväg och köpa en ny men då blir det nog en Blu-Ray spelare istället =) 


Har även skickat ett mail till en mäklare idag om visningstider på ett hus vi är lite intresserade av då vi tyvärr missade den första visningen men som tur är höll mäklaren precis på att fixa ett datum för en ny visning så han skulle återkomma så fort det var klart. Vill inte avslöja så mycket om vart huset är eller vad det kostar det får ni läsa om senare om det blir köp eller om det blev för dyrt.

och ja..nu är skänken äntligen färdigmonterad tog sin tid men då gjorde jag det mesta själv. Så nu är den på plats alla fall så nu ska den bara fyllas och "pyntas" innan jag lägger ut några bilder =)  


Men nu måste jag planera inför morgondagen då det blir lite konstiga tider för Novas del då vi ska på begravning klockan 11 och det är då Nova vanligtvis äter lunch så vi får nog kliva upp lite tidigare om vi ska hinna med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar