torsdag 14 juni 2012

Idag var alarmet ställt på 07.00 och jag trodde då inte att jag skulle vara sååå trött! Men det var ju en som var tröttare ändå..Nova vart nog brydd av att jag fick väcka henne för en gångs skull då det brukar vara tvärtom =) 

Den tidiga  morgonen berodde ju på att vi skulle på begravning.
Var lite nervös över hur Nova skulle bete sig men hon skötte ju sig jätte bra =) 

Efter begravningen åkte vi hem till min farmor och farfar för att äta smörgåstårta, och jag kan ju bara äta den dom gör på Ica i Matfors då jag tycker det slår alla och så klart var den ju därifrån =)

Nova fick mysa med gammelfarmor och gammelfarfar =)
Taget med den extremt dåliga digitalkameran så då blir det alltid röda ögon, speciellt på Nova och jag hade inte så stor ork att fixa till det.

Vi var framme på Matfors rätt så länge så när vi kom hem var Nova jätte trött så det var bara att byta blöjen och stoppa ner henne i vagnen så hon fick sova några timmar och pappa/morfar passade henne  ute genom att sitta bredvid och läsa tidningen medan jag städade för fullt då jag har legat efter med städningen i några dagar nu och det har retat gallfeber på mig!! Tur hade jag att mamma kom och hjälpte mig genom att diska då vi tyvärr inte har någon diskmaskin vilket jag verkligen saknar nu när man har lite mindre tid på dagarna för det.



Var ju tänkt att jag skulle ringa kyrkan idag och jaga på dom lite men fick inte tiden till det då det var en hel del annat som skulle göras så det får bli en av morgondagens sysslor.

En negativ sak med katter är ju att dom kan få mask....mamma ringde och frågade mig om jag hade några avmaskningstabletter så hennes katt hade fått mask men typiskt nog hade jag slut så det var bara att ringa till Fredrik som hade dragit iväg ut till Nolby med min pappa och säga åt han åka in på Apoteket och handla. Så nu är Gubben portad från att komma in till oss och så har vi börjat med att ge Vabis katt nr 1  en tablett och imorgon får Diesel katt nr 2  sin kur, lika bra att avmaska hela högen samtidigt =) 


Fick även ett mail från mäklaren om en ny visning på huset så på söndag blir det att titta på hus. Men tyvärr känns det som att det inte kommer att gå vägen då dom ska ha alldeles för mycket pengar men det är bara att hålla koll om det ramlar i några bud  och efter visningen kanske det inte känns lika intressant längre, man vet ju aldrig.

Nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp java och zappa lite innan det är läggdags =)
Tycker det är  mysigt att tända ljus även sommaren =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar