måndag 18 juni 2012

Vänner och husvisning.

Idag har det varit fullt upp med massa vänner som kommit och hälsat på.

Först kom Ida med sin underbart söta lilla Hailie =) Henne hörde man inte mycket pip av då hon låg och sov på go filten mest hela tiden =) 
Vart som vanligt mycket mamma prat och lite dop snack då vi båda ska ha dop med bara en veckas mellanrum =) Ska bli så roligt =)

Har ju äntligen fått tag i kyrkan! Prästen hade glömt bort mig förra veckan och sen så gick han på semester så dom skämdes lite över att jag hade blivit bortglömd och för min del så får dom göra det då jag har ringt som en tok utan att få ett svar! Men nu är det ju ordnat alla fall, så ikväll har jag skickat efter inbjudningskorten! Så nu är det bara att vänta tills dom kommer så jag kan skicka ut dom, var ju lite lång leveranstid så det känns som att dom kommer ganska tätt inpå, men vad göra? Nu blev det som det blev med en veckas förskjutning på grund av kyrkan och att jag är lite lat och inte orkade göra egna =P


Fick även besök av min vän Vickis och hennes sambo =) 
Hon ska ju få barn i November så jag fick kika lite på ultraljudsbilder! Nästan så att man blir sugen att skaffa en till då det var en sån underbar känsla då man var på första ultraljudet var ju på ganska många då det vart en gång i veckan på slutet på grund av graviditets diabetesen kändes mer på riktigt då man får sett den lilla krabaten i magen =) 


Var ju på visning på huset vi är intresserade av igår, visningen började halv tre och vi kom hem klockan fem...och då bor vi typ 1,5 km ifrån. Nova vart så trött att hon somnade i babybjörn. 
Det var vi och en till familj som var och tittade för andra gången, dom hade med sig sina föräldrar och när jag hörde frågorna dom hade mäklaren förstod jag på direkten att dom inte har så stor koll när det gäller "lantlivet".
Har ju inte kommit in några bud än på huset, så imorgon ska jag ringa min bank för att bestämma ett möte för att få ett lånelöfte, blir även att kolla med Fredriks bank. Så kan vi kanske börja buda lite, vi har ju satt en gräns vad vi är villig att betala för sen är det inte värt det. Men eftersom jag inte gillar att snacka pengar så håller jag den summan för mig själv än så länge.
Men det är bara att hålla tummarna att det går vägen. Skulle vara jättebra att bo där då det har ett bra läge då man har barn och stort nog om det blir så att Nova får syskon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar