söndag 22 juli 2012

En sån där vanlig bra söndag =)

Idag åkte jag och Fredrik iväg en sväng för att handla medan Nova sov lunch så då fick mamma/mormor passa henne medan.

Men på vägen till affären passade vi på att åka och hälsa på min bror Andreas med familj så jag fick passa på att träffa min ursöta brorsdotter Milly =) 
Och det är så sjukt att nästan tre månader kan göra så mycket! (Milly är ju äldre än Nova) hon tar sig framåt/bakåt och åt sidorna och kan sitta så duktigt själv, hon såg till och med ut som en liten professor då hon satt i soffan och bläddrade så duktigt i en bok =) Så medan jag var med Milly och Linda så hängde Fredrik med Andreas i köket som dom har rivit ur då dom håller på att renovera.

Nova fick även en liten present från när dom hade varit i Furuvik =)


 Den tackar Nova så mycket för då hon gillade den på en gång =)

Efter besöket i Nolby drog vi iväg på Ica i bommen och handlade lite, mest till Nova en massa blöjpaket har så många blöjpaket nu så det kommer räcka i en evighet, men jag passar på så fort jag har rabatt kuponger =)

Köpte även majskrokar åt lilla damen så hon skulle få prova, först tror jag inte att hon riktigt fattade att man skulle äta på dom men jag provade igen efter någon timme och då jäklar fattade hon grejen och det var ju smaskens =)

 

Började även med välling, men jag blandar den hälften med vanlig ersättning då dom rekommenderade de på BVC men jag måste köpa nya pipar till flaskorna då det var lite mer "trögare". 


Nu på kvällen tog ja med mig mamma/mormor och Nova på en promenad här hemma på byn, ville prova den nya selen vi köpte till barnvagnen då jag inte är helt nöjd med selen som sitter i vagnen och det funkade jätte bra! 




 Inte behöver vi någon hund, vi har ju Vabis som alltid följer med =)

Grannens kossor som Nova älskar att titta på =)
 
Hemma sett ifrån grannen!
 En del av baksidan av husen som jag klippte ena kvällen! 


Men nu är Nova nattad så nu ska jag krypa upp i soffan med lite vattenmelon och mysa med Diesel som väntar på mig och för extra mys pys stämning har jag tänt mitt ljus jag fick på morsdag som doftar himmelskt! =) 



Ha en fortsatt trevlig söndagskväll! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar