måndag 23 juli 2012

Nova 6 månader idag =)

Idag var jag, mamma/mormor och Nova och hälsade på mormor/gammmormor och hon var lite extra förvirrad idag och hon började vart förkyld så jag och mamma bestämde att om hon är lika förvirrad på lördag då det är dop är det inte så stor idé att ta med henne till kyrkan för hennes eget bästa, vilket är jätte tråkigt så jag hoppas min kära mormor har en bra dag på lördag =)

Nova blir ju hela 6 månader idag!! Fattar inte vart tiden har tagit vägen!! Min lilla lilla tjej har ju blivit så stor!! 





Som sagt! Tiden går väldigt fort då man får barn! Men på nåt sätt så märker man bara av det på henne sen känns det som att resten av världen står stilla! Men jag blir ju äldre jag också och jag närmar mig min 25 årsdag med snabba steg!! usch och fy! Känner mig fortfarande som 17 ja!

Men som jag skev i gårdagens inlägg om att jag var tvungen att hitta en annan "pip" till MAM flaskorna hittade jag ingen varken på Apoteket eller på Ica i Matfors som jag tyckte passade för välling kanske inte ens finns någon??
Så det vart en ny flaska som dom hade på Ica och där hade dom även andra "pipar" så när det var dags för sista flaskan för dagen gick det betydligt bättre än imorse då Nova vart jäkligt förbannad då det som sagt gick trögare än vanligt! Så Esska vart det! Och lite nya nappar i storlek större! =)




Idag ringde även prästen så på onsdag blir det dopsamtal innan jag ska iväg till frissan för att få någon ordning på håret innan dopet har inte varit till frissan sen i Mars!

Men imorgon blir det en tripp till Birsta med min Jossan då hon behöver hjälp med att hitta kläder till den stora dagen på lördag då hon är gudmor/fadder =)

2 kommentarer:

  1. Har du varit in på babyproffsen och kolla om dom ha dinappar till MAM flaskorna? vi var ju in där idag själva och såg att dom hade i alla fall dom flaskorna så dom borde ha tycker jag. Men dom hade MAM flaskor från 6+ om de inte är det hon redan har. =)

    SvaraRadera
  2. Jag har tittat på dinappar till MAM flaskorna men ärligt talat fattar jag nada av dom! Men jag är faktiskt hel nöjd med Esska flaskorna och deras "pipar" står tydligt på dom vad dom är till för liksom så jag gjorde det enkelt för mig =) Så nu har hon dom gamla MAM flaskorna till att drick vatten ur istället då hon äter "vanlig" mat =)

    SvaraRadera