onsdag 25 juli 2012

Gårdagen spenderades på Birsta City med bästa Jossan då hon ville ha hjälp hitta något att ha på sig på dopet på lördag, trodde att det skulle ta längre tid faktiskt än vad det gjorde, vi hittade kläder på första bästa affär =) Så det gick undan. Själv så hade jag inge sug att försöka hitta något till mig själv, passade på att köpa lite på alla rea dom har på varje butik =) 

Idag har vi haft besök av prästen.
Jag och Nova vaknade tidigt som vanligt så jag passade på att dammsuga av lite och baka en kaka som jag själv inte har ätit av! innan prästen skulle komma. Han kom klockan tolv och jag var så nervös då jag har hört från så många att han är lite knepig, men han var jätte trevlig men han var liten egen men det var inget jag störde mig på. Själva dop samtalet gick jätte fort och allt är "fixat" gällande vem ska göra vad osv.

Senare klockan två var det dags för  mig hos frissan, ville få lite ljusare i utväxten plus lite slingor i håret så det fick lite mera "glans" , men att gå till frissan för mig kan vara lika med tortyr då jag tycker att min frisörska är lite hårdhänt och inte hjälper det då att hon alltid använder en sån där slinghätta! (stavning?) Känns alltid som hela mitt får följer med då den ska dras av!! Aj Aj! Och själva tvättningen av håret kan ju vara så jäkla skönt så att man nästan somnar men inte med henne, hon trycker sina långa naglar hårt i hårbotten så det känns som man ska bli skinnflådd! Men problemet är att jag alltid är så nöjd då hon är klar att jag inte vill byta frisör och jag går inte ofta till frisören heller så det får gå an liksom, typ "vill man vara fin,får man lida pin!" 

Och imorgon får min kära mor vara barnvakt åt Nova igen då Fredrik ska upp till sin mamma så hon kan lägga upp ett par byxor åt honom och jag ska iväg en sväng mitt i dan och fixa en grej men det får ni se bilder på imorgon =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar