onsdag 9 januari 2013

Berget bildbomb!

Tänkte att detta inlägg ska bli en bildbomb av min tid på Berget..

"party" Första sommaren

Grävarn jag vart upplärd med

Min första "egna" maskin, helt ny och totalt hatad av mig..men lilla jag fick den största grävarn =)

Jobbigt att vara kort ibland då man skulle tanka "kermit"

På väg på special jobb!

Så "sur" kunde jag se ut på jobbet =)

Har ju hänt lite olyckor under tiden jag har varit där..tyvärr en lastbil som tippade i farten, vart mitt jobba att gräva ur lådan..

Min älskade CAT äntligen på plats! Ny, fin och helt underbar!!

Lycklig Henny!

Men med en ny maskin är det mycket som krånglar i början..

En polare fick provköra en sväng, och det är så här det ska arbetas med,,hytten upp ca 6 meter och det är helt underbart att jobba så!

Fick knappt plats i tvätthallen!

Dumperkörning vart det ju ibland..

Tömmer lådorna från kretsloppsparken, där kanske nån av er ha varit och slängt skräp? (vill tillägga att det är inte där jag jobbat, jag har jobbat uppe på industrin och har inget med REKO att göra)

Ibland är inte nyast bäst, trivdes som fisken i vattnet med den gamla =)

Blåser gör det ofta uppe på toppen!

Har räddat många vilda kattungar från en säker död, denna krabat fick heta Lill-Åke (efter en utav mina arbetskamrater) och han fick flytta hem till en chaufför som bor på landet =)

Har klättrat mig upp te toppen! Störst av alla =P

Så här går det till då det brännbara krossas för att sedan eldas upp och bli fjärrvärme.

Jag fick bidra till lite färg bland all tråkiga svarta träskor! Dock syntes det väl när mina vart skitiga =P

Fastkörning på parkeringen första vintern men CAT:en..inge vidare bra däck...

Så då fick ja kedjor!

Älsklingen fick åka ut till Timrå för piffas upp med lampor och installation av magneten i gripen

Fastkörningsbild nr 2

Inte alla som kan sitta så här på jobbet och ändå få jobbet gjort! =P

Fyndiga arbetskamrater..står " Hennys Pinne"...

Många rävar har vi också..

Och självklart råttor..dom gjorde sina egna vägar på vintern..
 Kommer sakna allt med Berget..men nu får man blicka framåt och gå vidare.
Imorgon kommer svärmor och svärfar ner och passar Nova då vi uppsagda ska ha möten från 9.30 - 14.30 på esplanaden.
Ska se vilka kurser jag kan mygla åt mig av företaget =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar