tisdag 8 januari 2013

Tisdag Eftermiddag

Idag har jag hunnit med en barnvagnspromenad med Therese och det var otroligt skönt att få komma ut! 
Var inte vidare kallt förutom att det blåste lite kyligt.

Hann knappt att komma hem så fick vi besök av Vickis, Magnus och lilla Leo.
Och det är så mysigt med en bebis, synd bara att han blir ledsen så fort jag håller i honom =( men Fredrik gillade han och Nova vart väldigt nyfiken på honom =)

Har väntat och väntat på att min chef skulle höra av sig vilken tid jag skall infinna mig på Berget imorgon för att bli uppsagd, började vart något så när irriterad halv sju på kvällen och jag fortfarande inte hade hört ett pip men vid sju ringde han...så klockan tio imorgon är det dags. Han skulle dock inte börja med mig men hoppas att jag blir nr.2 att bli inkallad alla fall så det blir gjort.
Är ju lika bra att man passar på att städa ur skåpet när man väl är där.

Känns på ett sätt inte lika jobbigt den här gången (har blivit varslad en gång förut) då det finito den här gången. 
Förra gången var det mycket hopp om återanställning ibland och åt helvete andra tillfällen, det var jäkligt jobbigt och det vart ju så mycket spekulationer fram och tillbaka i arbetslaget, behövde ju aldrig gå hem den gången då jag vart återanställd innan uppsägningstiden tog slut.
Denna vända har det slagit hårt åt hela företaget, inte bara uppe på "tippen".
Nu är det så många som drabbas så den här gången är det finito för min del.
Eftersom jag har varit mammaledig så har jag varit skonad från alla spekulationer vilket har varit skönt, har liksom levt i min egna lilla bubbla här hemma med Nova.

Tråkigt ät det ju självklart då jag har trivts så himla bra där uppe på kullen med nästan alla medarbetare, har varit ett fritt jobb och det hade varit så perfekt att fått jobba kvar då Nova börjar på dagis.
Men jag ser det som deras förlust, Jag VET att jag är en jävulskt bra maskinförare som har hoppat mellan alla maskiner där uppe..grävare stora som små, hjullastare stora som små, dumprar stora som små, köra kranen till industrikrossen. Har haft jouren som ingen tjej före mig har haft (dom har ju i och för sig aldrig haft en kvinnlig maskinförare anställd förut =P) suttit i vågen och vägt in bilar, suttit "kojan" och dirigerat lastbilar, lärt upp sommarvikarier (alla killar,karlar,gubbar har ju inte varit nöjd med det precis)
Jag har gjort allt...så det är deras förlust, dom får väl ha kvar vissa som vägrar göra annat än det dom gjort dom senaste 20 åren..

Och detta kan dom får höra då dom vet att det är sant =)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar