måndag 21 januari 2013

Bokmal!

Jag fördrev ju tiden som sagt under glukostestet med att börja läsa en bok som jag inhandlande för några månader sedan och efter det har jag läst den så fort jag har haft en chans! 
Oftast är det då Nova ligger ute och sover lunch och efter att hon gått och lagt sig.
Och imorse var den färdig läst, tur att jag läser väldigt fort annars hade det tagit lång tid då det var tre böcker samlad i en!



Jag är ju en som kollar på en film och tänker, - ja men den här var väl skaplig
Och då jag får reda på att den är baserad på en bok måste jag genast läsa den!
På ett sätt är det bra att jag läser boken i efterhand så jag slipper bli så jäkla besviken på filmen och så har jag redan en bild av karaktärerna, ja hur dom "ser" ut. MEN eftersom jag nu har läst hela trilogin så kommer jag ju bli besviken då dom andra filmerna kommer ut...men men...det var riktigt roligt att läsa igen då det var så längesedan sist.
Senaste böckerna jag läste var Twilight böckerna och det var några år sedan..hade ju lite mera tid då.

Men jag kan verkligen rekommendera att läsa den här boken/böckerna om man gillade filmen, då det är så mycket mycket mer om huvudrollsinnehavarna Katniss och Peeta, förstår inte riktigt hur dom ska få till de i film nr. 2...men den som väntar får se! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar