lördag 19 januari 2013

SKÄMMIGT!!!

Ja det vart ju en händelserik dag igår..


När jag klev upp igår var det -30.3 ute...brrrr..
Och jag är inte den som tänker frysa, så jag tog på mig långkalsonger och överdragsbyxor som det går dragkedja längs både byxbenen så det är så man "stänger" dom vilket man aldrig behöver då man som sagt bara drar på sig dom.
Åker in på sjukhuset, lämnar kissprov och som sticker mig i fingret (kollar alltså blodsockret) jag har 5.1.
Dricker den äckliga sörjan som smakar apelsin (hatar apelsindryck) bläää

Sedan får jag sitta i lugn och ro i över två timmar så jag passar på att börja läsa en bok jag köpte för några månader sedan som jag har inte har haft tid att läsa.

När dom två timmarna har gått sticker dom mig i fingret igen 6.5 hade jag då, alltså ingen diabetes men jag måste gå och lämna kissprov innan jag kan åka hem..och det är då det börjar....jag går in på toa och på något sätt drar jag sönder dragkedjan men fingrarna på mitt vänstra ben så dragkedjan börjar gå upp, tror då bara att det har gått isär som dragkedjor kan göra så jag drar loss manicken (glömt va det heter) som man drar igen dragkedjan med då den självklart är längst ner på byxorna så jag kan haka ihop dom igen uppe vid midjan men det är då jag ser att dragkedjan är helt trasig! Och jag kan inte dra ihop dom nedifrån heller! Paniken hägrar där jag står inne på toan! Va fan ska jag göra???
Byxorna vill ju självklart inte uppe då hela vänstra sidan är öppen.
Ja vad gör man? Jag går ut till damerna som har tagit mina prover och frågar lite försynt om dom har någon säkerhetsnål skämmigt!!!
Dom samlas som en flock runt mig för att se vad som står på ännu mera skämmigt!!!'
Dom har inga säkerhetsnålar men gem..öhhh..nä det funkar ju inte sen drar en av damerna fram en häftpistol och försöker häfta ihop byxorna funkar sisådär..
Skojar lite om situationen och tackar för hjälpen och går för att hämta min väska, kommer då på att jag hade ju på mig en halsduk när jag for dit, tar upp den och knyter ihop den i midjan som ett skärp så byxorna håller sig uppe.
Sedan försöker jag fint dölja det på vägen till hissen och sedan vidare till parkeringsgaraget...
Tur att jag hade långkalsonger på mig alla fall och att det typ var en person inne på labb då jag var där...
Men det var så skämmigt!!
Men jag kan ju garva åt det i efterhand..synd på byxorna bara har haft dom i flera flera år och älskar dom! Får kosta på mig ett par nya nu då =)

Även att jag skulle vidare till Ica Maxi efteråt men jag fick åka hem och byta byxor och fara in sen igen.
Och på Ica Maxi var det inge byxor som "sprack" alla fall =)

På Ica Maxi var det Novas förråd som skulle fyllas på, välling,blöjor,mellis lite matburkar osv..passade även på att köpa 3 MAM nappar för 35 kronor, visst dom var inte världens snyggaste med duger gott och väl att ha här hemma.

   
Vart även en tripp på Barnens Hus får att kolla lite, vart en badleksak för 20 spänn och sen ett diadem och hårspännen =)


Ett fattas då hon redan hade ett i håret då jag knäppte kortet =)

Nova provar diademet med ruffsigt hår och nappen på tre kvarten men söt som socker ändå =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar