onsdag 16 januari 2013

Coaching!

Var ju iväg till en coach idag som jag har fått via jobbet som ska hjälpa en med t.ex skriva CV, vilket jag verkligen uppskattar då jag inte har skrivit ett CV i hela mitt liv(!!!) det brukar liksom inte behövas så ofta i den bransch jag söker jobb i.
Har också bara varit på en intervju och det var den på berget och då behövde jag bara visa upp mina betyg och rabbla upp olika behörigheter jag har..

Min coach var väldigt positiv till att jag kommer hitta ett nytt arbete då jag har en bra utbildning,vilket känns riktigt skönt! 
Hon har även kontakt med olika företag i stan som har jobb som passar mig så hon skulle ordna ett möte med ett företag som ville ha in fler tjejer i sin arbetsgrupp och efter det hon berättade om företaget vart jag verkligen intresserad så jag har pratat med lite vänner som har mer koll på företaget än vad jag har så dom skulle snoka reda lite på hur det är att jobba där, bättre att få höra från dom som jobbar där än chefen för då har ju allt självklart toppen.

Ska in till min coach nästa vecka och ha en "lektion" hur man "beter" sig på en arbetsintervju och efter det blir det ett till möte hur jag ska skriva mitt CV på bästa tänkbara sätt. Så det ska bli väldigt intressant =)

Men nu ska jag gå och hoppa i säng så jag är utvilad imorgon om Nova vill kliva upp 05.20 imorgon igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar