tisdag 26 februari 2013

Lite lätt sur på Posten!

Usch vilken dag!
Började ju bra, allt var som vanligt, drog iväg mitt i dan till Matfors för att storhandla lite på Ica.
Men på grusvägen som går här hemma är det lite smalt här och där och vid ett ställe är det backkrön med högersväng och dålig sikt så där kör man alltid försiktigt..men inte all tydligen!!!

När jag nästan är uppe på backkrönet dyker postbilen upp från ingen stans med en j*vla fart och och han genade i kurvan så han hade bilen nästan helt på min sida av vägen, och jag vart faktiskt skit rädd! Var helt hundra på att nu smäller det! 
Jag kunde inte svänga så mycket mer åt höger men gjorde det ändå och föraren av postbilen gjorde en j*vla sväng åt höger han med, trodde det skulle gå vägen tills jag hörde hur det smällde till, han slog i min sidospegel så den vek sig inåt. När jag hade passerat backkrönet stannade jag min bil och trodde att han också skulle stanna..men såg han inte så jag tryckte ut spegeln igen och fortsatte.

Mötte då min sambo efter vägen då jag hade lite mat han skulle ha med sig på jobbet, passade då på att kolla hur spegeln såg ut..ja..full med repor och gul färg efter postbilen. Jag vart sååå less!!
När jag kom hem ringde jag postens kundtjänst och fick prata med det otrevligaste kvinnan ever!!! Jag vart så j*vla förbannad då jag pratade med henne, hon påstod att det inte fanns något att göra då jag inte kunde uppge reg numret på postbilen! öh?? som jag hann med att se det?!
Krävde att hon skulle koppla mig vidare till posten i Matfors där postbilarna utgår ifrån..fick tillslut ett telefonnummer in till stan och mannen jag pratade med var trevlig och sa att han skulle höra av sig efter 15.30...ja nu är klockan 21.11 och jag väntar fortfarande på att han ska ringa.. förstod att han inte skulle ringa då klockan började närma sig fem..får se om han ringer imorgon eller om jag måste ringa själv igen! Tycker han ska höra av sig annars är det jäkligt dålig stil tycker ja..

Ja det var min dag det! Vart inte ens en promenad då jag väntade på samtalet som aldrig kom..

Bjuder på en bild från gårdagens pulkåkning/promenad istället =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar