onsdag 16 oktober 2013

Cellprov

Ja då är cellprovet avklarat då.
Har blivit en sån vana för mig nu så att det är som att dammsuga,tvätta eller diska..tyvärr.

Men har ju ända sedan första cellprovet fått gått varje år eftersom jag alla gånger förutom en gång (då jag var gravid) haft cellförändring.
Och då blir det ju ett besök till och det besöket är då bra mycket otrevligare än det första då det bara är en spatel och en mascara borste dom far och petar runt med.

Kommer väl ihåg då jag fick mitt första provresultat och att jag hade cellförändring. Fick typ panik! Och alla olika broschyrer om livmoderhals cancer som man fick med gjorde knappast saken bättre.

Har som tur alltid varit en "normal" cellförändring.
Men skulle gärna vilja slippa cellförändring denna gång men det känns som att det kommer vara det igen...men vad göra? bara att åka in och "knipsa" bort lite till och vänta på nästa provresultat.

Men jag är evigt tacksam över att vi kvinnor har denna möjligheten! 
Så strunta aldrig i ett cellprov och att skjuta upp det gör inte saken bättre!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar