onsdag 16 oktober 2013

Veckans...

Baktips!
Provade ett nytt recept idag.
Blåbärskaka i långpanna.
Men det blir snarare som en jätte paj!
Funkar kanon om man ska bjuda många och den går att frysa.

4,5 dl socker
3 tsk bakpulver
3 hekto margarin
2 st ägg
9 dl vetemjöl
4 dl blåbär

Gör en smuldeg av socker,bakpulver,margarin,ägg och mjöl.

Lägg ut smuldegen i en långpanna 30x40, behöver ej smörjas.

Fördela blåbären över smuldegen.

Grädda i 225° i ca: 25 minuter.

Låt svalna och skär sedan rutor.

Jag lät tyvärr min vara inne lite för länge då botten vart lite hård men annars så var den helt okej.
Eftersom jag är lite av ett hallon freak så la jag även på lite hallon.

Jag serverade kakan med vanilj visp.

Var extra roligt att baka idag då Nova för första gången hjälpte till =)
Hon var jätte duktig och tyckte att det var roligt, extra roligt vart det när det var dags att hälla på blåbär för då var hon snabb att mula in ganska många i munnen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar