onsdag 15 januari 2014

Kallt ute = halvtokiga katter!

Märks tydligt att det vart kallt och snö ute.
Katterna som jag vanligtvis knappt ser på dagarna har helt plötsligt blivit innekatter som ligger och sover lite här och där och får galna ryck ibland och far fram som virvelvindar och då ryker allt i deras väg (just i skrivande stund åkte ena fönsterlampan i golvet)!

Dom visar tydligt att dom har överskottsenergi till tusen!

Och Nova är verkligen snabb att ge dom en liten avhyvling i form av - "fyyyy Diesel!"
-"aj aj Vabis!" Och givetvis med den självklara gesten att vicka pekfingret fram och tillbaka =)

Och jag känner mig ju lite taskig då jag tvingar ut dom så att dom kan göra ifrån sig, men hellre ute än inne trots att vi har kattlåda.

Nä nu hoppas jag att det blir lite mildare ute så mina älskade hårbollar kan gå ut och härja av sig lite =)
(Så slipper jag också allt extra hår i soffan som jag måste dammsuga bort hela tiden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar