söndag 22 juni 2014

En händelse..

I torsdags när jag jobbade var jag med om något som jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva igen.

Tänker inte dra så mycket detaljer..

Jag var nere på kretsloppsparken och höll på att ställa tillbaka en låda (container) då det piper i radion.
Då var det en utav mina arbetskollegor som skrek efter hjälp då dom höll på med hlr uppe på plattan (plattan är dit lastbilarna åker för att tippa).

Jag har aldrig ställt av en låda och varit tillbaka uppe på berget så fort som då kan jag säga.
Och när jag kommer ner på plattan ser jag hur en man ligger på rygg mellan två lastbilar och hur mina kollegor plus en annan chaufför ger hlr.

Jag vart livrädd och pulsen har nog aldrig varit så hög som när jag rundade lastbilarna för att gå fram för att hjälpa till.

Chauffören som ligger där på backen är alldeles blå i ansiktet och ner mot magen.
Den första tanken jag hade då var att han var död.
Och hjärtstartaren som var påkopplad gav honom tre stötar och det var bland det mest obehagligaste jag någonsin har sett.
Mannen armar och ben flög rätt upp i luften då stötarna kom.
Han såg ut som en trasdocka.
När ambulansen kom berömde dom oss men det hela kändes väldigt overkligt, som en annan chaufför sa -" sånt här händer ju bara på film, inte på riktigt"

Och chauffören som hade fått en kraftigt hjärtinfarkt är en man som jag brukar prata med. Men jag insåg inte vem det var riktigt efter stund då han vart så himla olik sig med den där blåa färgen och ett livlöst ansikte.

Och ett stort beröm till ambulans personalen som fick en annan lugn.
När jag stod och höll i påsen med dropp skakade jag som ett asplöv men då pratade dom med en så man skulle tänka på annat.

Nu hoppas jag att han blir helt återställd och jag vill ge ett stort beröm till min kvicktänkta arbetskollegor och den andra chauffören som upptäckte att allt inte stod rätt till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar