tisdag 10 juni 2014

Stugan!

Ja, vi var ju som sagt i stugan i Kaxås.
Även mina föräldrar var med =)

Det är min farmor och farfar som äger stugan men dom är inte där så ofta, inte så konstigt med tanke på hur gamla dom är.

Jag, mamma och Nova åkte tillsammans upp. Trodde Nova skulle sova största delen av bilresan men hon vaknade strax före Stöde så hon sov inte ens en timme i bilen men hon var jätte duktig inget gnäll alls.
(tackar gudarna för bärbar dvd)

När vi väl kom fram (körde 6 mil fel!!!) så var Nova lite blyg och ville inte riktigt gå in stugan då hon trodde att det var någon som bodde där inne men när hon väl förstod att det var tomt var det full rulle på henne! 
Hon verkligen stormtrivdes i stugan =)

På fredagen var det ju nationaldagen och den firade vi i Svea parken som bara ligger ett stenkast bort.
Där kollade vi runt i marknaden, fikade,fiskade fiskedamm, tittade på raggarbilar som dom ställde ut och lyssnade lite på Bosse bildoktorn som också var där (vart lite starstrucked när han fikade vid bordet bredvid oss =P )

På lördagen åkte jag,fredde och Nova till krokom och kollade på folkrace och träffade en utav Novas gudpappor med familj. Och det är alltid så roligt att kolla på folkrace men Nova tröttnar ganska fort så vi får nog ta och åka iväg själv något framöver så man kanske får se mer än 3 heat =)

På väg tillbaka till stugan blev det ett himlans oväder och jag är inte den som är rädd för blixtar och åska, tycker snarare att det är supermysigt vart dock super skraj!
När vi åker på vägen och jag tittar ut genom fönstret slår blixten ner nära bilen och smällen kom samtidigt. Och det smällde så in i norden att det lät och kändes i hela bilen så jag höll på att hoppa ur bältet och gav ifrån mig ett läte som inte alla var vidare tjejigt. Har aldrig varit med om nåt liknade och hoppas att jag slipper vara med om det igen!

Det har varit så himla mysigt uppe i stugan. Vi har bara varit!
Enda nackdelen var att vi sov i våningssäng och jag låg längst upp.
Jag var så rädd första natten att jag skulle ramla ner att jag vaknade en gång i timmen och kröp ännu närmare väggen!
Men det vart bättre och bättre så sista natten sov jag jätte bra =)

Vi har redan planerat in en ny resa upp till underbara Jämtland men då blir det nog bara vi, lilla familjen =)


Utsikten från stugan! Helt underbart! 
 


 Stugan!


Nationaldagsfirande i Sveaparken, Nova med mormor!


Och så klart folkrace, Novas gudfar vars son Jimmy som tävlade vann a-finalen! =)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar