söndag 22 mars 2015

Barnledig Lördag!

Igår fick Nova vara hos mormor och morfar, även sova över där.
Var längesedan vi var barnlediga och jag behövde verkligen en sovmorgon.

Igår var vi iväg och skulle kolla på folkrace sprint. Och fy vad kallt och tråkigt det var.
Var säkert jätte roligt för förarna men som publik var det tråkigt. Så vi stannade inte länge.
Efter det åkte vi och hämtade upp nya sommardäck till Freddes bil och sedan var på bolaget och köpte en flaska vin.

och innan vi åkte hem så svängde vi in och hälsade på Freddes föräldrar där det bjöds på fika.

Väl hemma så gjorde vi skagen röra och stekte på lite franska så vi käkade det till middag med ett glas vin och kollade på en film.
Sen så skulle vi ju se Gladiatorerna men Fredde somnade innan de så jag fick titta själv =P

Jag sov inte så himla länge till morgon så jag klev upp halv åtta och diskade undan gårdagens disk och sen åt vi frukost innan vi gick och hämtade Nova och hon hade haft det så bra så =)

Just nu sover hon(!?) lite tidigt på dagen kan jag tycka men men..Fredde har somnat han också..så här sitter jag i min ensamhet =P

En annan sak som är hur bra som helst är att Nova ÄNTLIGEN har börjat bajsa på pottan! Hon har ju haft problem med magen sedan starten och det har ju varit ett riktigt bekymmer.
Hon har ju varit torr en evighet, ja förutom på natten då. Men hon har vägrat bajsat på pottan. Ska alltid bajsa i blöjan men nu har det släppt.

I veckan här gick hon på pottan själv, jag trodde hon hade gått och kissat bara men nej då hon hade gjort nr 2 också =)
Vart hur glad som helst! Och sedan dess har det funkat! 
Är lite osäker än om jag ska börja sluta med blöja på natten. Hon är som oftast torr på morgonen fast om jag ska börja är det ju lika bra nu när jag ändå är hemma och inte behöver kliva upp jätte tidigt och fara iväg på nå jobb. Så då gör det inget om hon skulle väcka mig mitt i natten och har kissat ner hela sängen. Så det är lika bra att sätta igång =)

Nänu ska jag fortsätta att städa och greja på här hemma innan det är dags att äta lunch =)

Ha en fortsatt trevlig helg!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar