tisdag 12 april 2016

Tisdag 12/4

Halloj!

Nu är jag inne på min andra riktiga arbetsvecka och det går riktigt bra.
Denna vecka jobbar jag eftermiddag och jag känner att jag hinner med mycket mer på förmiddagen än när jag kommer hem tidigt på dan.

Jag lämnar Nova på dagis vid åtta och sedan hämtar Fredde henne vid två så hon har fått mycket kortare dagar på dagis nu sedan jag började på detta jobb.
Och eftersom jag lämnar henne åtta hinner jag med mycket här hemma och det kommer behövas sedan när vi flyttar då det ska renoveras lite till mycket i alla rum!

Mäklaren var här i fredags då vi ville ha en värdering så vi får ett bättre lån på banken så nu väntar vi på det så vi kan ta ett nytt möte på banken igen. Vi är redan beviljad lån men nu blir det på riktigt.

Vi har ju köpt tapeter till Novas rum så nu måste vi börja titta på golv.
Och vi är lite sugna på ett grått trä golv (Klick golv).
Ska titta lite på en taklampa åt henne också.
Sen ska jag ju måla och fixa till mitt gamla skrivbord så jag verkligen lämgtar tills jag får lite plats så jag kan börja med det.

Vi kommer att lämna nästan alla möbler kvar nere i stugan där vi bor nu då det ska vara gästhus sedan. Det enda vi ska ta med upp är Novas möbler, soffan,tv möbel. Så vi måste titta på ny matmöbel.

Mycket med det hära!

Men nu måste jag ta och börja städa lite innan det är dags att ta på sig ansiktet och åka iväg och jobba.

ha en bra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar