tisdag 6 juni 2017

6/6-17 08.35

ja nu är klockan 08.35

jag har rengjort ansiktet dom jag gör varje morgon.

sedan så bakade jag snabba frukost frallor utan jäst.

5 dl mjöl
1 msk bakpulver
lite salt
2 msk ljus sirap
2 1/2 dl vatten

blanda dom torra varorna först och rör sedan ner vatten och sirap.
ta upp en deg bit med en sked och arbeta med mjölad händer till en boll. lägg sedan på en plåt med bakplåtspapper och grädda mitt i ugnen 200° i 12-15 minuter.
blir ca 10 st.
själv så gjorde jag halv sats och då blev det fyra stycken.

och dom ska ju ätas så fort som möjligt med massa smör och ost *mumma*

skulle igentligen göra en annan frukost men hade inga ägg..

sedan så har jag vattnat typ hälften av blommorna jag har ute...

dom vita rottingkrukorna köpte jag på plantagen när dom hade 30% rabatt på alla utekrukor. älskar dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar