måndag 25 september 2017

25/9-17 8 mil och en kakaoburk

Förra veckan fick jag åka sammanlagt 8 mil för att hämta ut ett paket med en kakaoburk i.

DHL tyckte tydligen att det inte fanns några närmare alternativ (men det gör det ju självkart).

Men kakaoburken var värd den "lilla" extra turen.
Är det bara jag som ALLTID får kakao fulla handen när man bakar och ska ta typ en matsked...så om jag frå det nu så blir jag sur, haha nä men det borde inte vara några problem.
Hade redan burkar i den serien för bakpulver och vaniljsocker så det vart perfekt.

Denna vecka har jag semester då jag hade några vecor kvar att ta ut så passade jag på denna vecka då det ändå är planeringsdagar på dagis tors-fre.

och det är konstigt hur det funkar..såg framemot en vecka då jag knappt behöver lämna huset och bara göra det jag vill och inga tider att passa.

Men idag kom fiberkillarna och satte upp någon mojäng..
Imorgon är det 5-års kontroll för Nova.
Onsdag ska jag in på jobbet och lämna över en telefon.
Fredag är det APT möte som jag måste vara med på då dom ska ändra vårat schema.
Sen är det helg och både lördag och söndag är uppbokad. *puh*

Får passa på att njuta på torsdagen =)

Men att fiberkillarna kom idag gjorde ju att jag fick göra något man sällan gör...drar fram soffan och dammsuga bakom den. För ärligt..hur ofta gör man det? Inte varje gång man dammsugar alla fall.

Men har även fått fingrarna ur och målat en del av väggen i Novas rum som ska bli en gigantisk griffeltavla. Känns bra =)

Men nu ska jag hämta posten, tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar