onsdag 4 april 2018

Onsdag 4/4 stötvågsbehandling och städ..

Idag fick jag lite sovmorgon då jag skulle vara hos sjukgymnasten klockan nio..och om man börjar jobbet åtta så åker man ju knappast dit först..
Behandlingen trappades upp idag. Så det var lite mer smärtsamt idag. Men som tur är varar det bara i några minuter så det kan man ju stå ut med.

Jobbet rullade på bra förutom att jag hade lagt ner kropp och själ i morse för att platta håret vilket visade sig vara helt i onödan då det snöa och regna om vart annat..och jag jobbar utomhus så mitt hår krullade ihop sig så jag såg ut som en pudel...

När det väl var dags för hemgång drog jag på mig en mössa för att dölja det mesta av håret och drog på Ica en sväng.

Väl hemma drog jag igång en brasa, lagade mat. Fick bli kyckling med wook grönsaker med äggnudlar och ostron sås. Funkar när man försöker äta ur det lilla man har i frysen.


Sedan fick både badrum och toalett sig en rejäl omgång städning. Längtar tills jag får fixa om toaletten. Är alldeles för mörka färger där inne nu. Vill ljusa upp den rejält då det är så litet där  inne. Det enda jag gillar där inne just nu är en tavla jag satt upp. Men det roliga med att köpa det hus man växte upp i är att jag kommer ihåg så väl då pappa renoverade toaletten för snart 17 år sedan.


Till badrummet vill jag så gärna skaffa ett badkar. Saknar det speciellt på vintern då man känner sig genomfrusen och bara vill krypa ner i ett varmt bad....


Fick även ett paket idag i brevlådan med lite saker till en tårta jag ska göra.
Ätbar guldfärg i pulver form och vit sugarpaste.
SP:n är bra då det är långhållbarhet och jag använder oftast bara sugarpaste till dekorationer man inte ska äta då det blir alldeles för sött med det.


Nu ska jag chilla i soffan innan sängen kallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar