torsdag 5 april 2018

Torsdag 5/4 -18 nybäddat och vem där?

Idag har det varit en lång arbetsdag. I timmar egentligen inte men det kändes som att klockan stod still och jag har frusit hela dagen.

Efter att jag "stämplat" ut blev det en snabb sväng till apoteket då ena natten har mask i magen och när det är bland det äckligaste jag vet ska det behandlas fort.
Och det var en seger att jag lyckades få i han tabletten helt själv utan att jag inte såg ut ha varit med i terror på Elm Street..

Hämtade sedan Nova på dagis som fick helg då Fredrik är ledig imorgon så hon blir hemma med han.

Väl hemma blev det att laga mat, städa och bädda rent i sängen. Och då fick jag en tanke..undra hur ofta folk bäddar rent? 1 gång i veckan..2 gånger...3 gånger..1 gång i månaden?  Jag bäddar rent 1 gång i veckan..är det lite kanske? Fast jag är för lat för att göra det oftare. Ändå sedan vi köpte ny säng så här vi haft katt förbud i sovrummet och det hjälper mycket de. För förut när det var två katter som hjälpte till att ockupera sängen bäddade jag rent minst två gånger i veckan.
Näää 1 gång i veckan  räcker.


Efter städning av sovrummet så drog jag igång en eld i kamin då jag känt mig så frysen idag. Är ju så härligt att få krypa ner under en filt i soffan och höra hur det knäpper och knastrar från elden.


Sedan så spelade jag vet inte hur många omgångar av spelet "vem där?" med Nova.
Jag älskar att spela sällskapsspel som själv spelade som barn.


Sedan stoppade jag jänta i badet och jag satte mig på golvet och sedan hade vi intressanta samtal om vad som händer på dagis. Tydligen så är det bland annat en pojke som gillar att visa snoppen,haha

Efter bad och kvällsfika så var det läggdags för lilla damen. Själv så ska jag chilla i soffan och också käka lite kvällsfika innan det är dags för en god natts sömn då det är en lång arbetsdag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar