onsdag 5 september 2018

Onsdag 5/9-18 Lite piff här hemma och kompisbesök

Igår efter att jag lämnat Nova på skolan åkte jag hem och latade mig på soffan en stund. Nu när jag är förkyld har jag en sådan huvudvärk och det hjälper inte med varken alvedon eller ipren. 
Man blir ju så trött av att ha huvudvärk hela tiden.

Efter det plockade jag undan lite här hemma och sedan satte jag upp bokstäverna NOVA på hennes svarta tavlan vägg, det  var liksom på tiden. Har haft dom bokstäverna liggandes i en låda i över ett år.





Satte även upp en tavellist för att lägga pennorna på.





Istället för gamla vanliga kritan att skriva med så beställde jag pennor som ser ut som en vanlig tusch(?)penna.
Det går att skriva med dom på svarta tavlan,glas och whiteboard. Bara torka av med en fuktig trasa. Och man slipper få krita fulla fingrarna. 




Efter det åkte jag och röstade,vi är eventuellt i stugan på söndag när det är val så passadepå att förtidsrösta.
När det gäller valet så har jag aldrig varit så osäker på vad jag ska rösta på.
Jag har till och med suttit i dagar och tittat på partiledardebatter och läst på men ändå har jag inte riktigt fastnat för något speciellt parti. Känns som man väljer mellan pest och kolera för att vara ärlig. Men nu har jag röstat alla fall.





Efter det vart det en tripp på affären, sedan hem med grejerna och sedan iväg igen för att hämta Nova och hennes bästis Selma som skulle följa med oss hem.
Nova var alldeles upp i gasen över detta då det var första gången en kompis fick följa med henne hem.

Brudarna fick korv med bröd direkt när vi kom hem sedan vart det lek för dom. Dom var så tysta och snälla. Man märkte knappt att dom var här hemma.
Sedan var dom ute och gick med kaninen och lekte utomhus medan jag fixade maten, det blev tacos.
Efter att bästisen åkte hem vid sex tiden så åkte jag till akuten för att göra mamma sällskap medan hon väntade där. Dom misstänkte stroke men som tur  var det inte så. Men jag kom hem väldigt sent. så det vart inte mycke till sömn  inatt innan det var dags att kliva upp och skjutsa Nova till skolan.



Vi får se vad denna dag har att erbjuda. Jag har alla fall ett paket att öppna som jag hämtade ut igår. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar