torsdag 6 september 2018

torsdag 6/9-18 Brottning,nya blommor och lite tavlor.

Igår var det dags igen för brottning, ja för Nova alltså. Fast det skulle nog vara ganska så komiskt att se mig rulla runt på mattan 😁
Nu kommer hon att gå upp en klass så det blir senare träning. 18.30-19.30
Blir lite "sent" då hon ska hinna duscha och äta kvällsfika innan det är sängdags. och så var det äntligen dags att beställa träningsdress. 👍

Var ner till andra huset och plockade upp lite grejer. T.ex avlastningsbordet,lite tavlor och krukor.
Så det vart lite piff med det och så var jag iväg och köpte lite blommor.





Tavlorna fick jag av mamma för flera år sedan, kommer ihåg att dom var jättedyra men jag älskar dom.
Och jag sätter inte riktigt upp tavlorna där jag vill ha dom utan jag sätter upp dom där det finns hål redan. Tycker inte att det är så fint att ha en massa hål i väggarna överallt. Så jag sätter upp dom där mamma hade sina tavlor.
Vardagsrummet är inte prio att fixa till då det finns andra rum som kräver en renovering först. Som T.ex hallen med sina väggar med oranga tapeter😱




Ser kanske lite tomt ut ovanför avlastningsbordet,men jag har en plan. Men måste inhandla lite ramar.



Idag har jag krattat äpplen....igen...det är sååååå mycket äpplen iår.
Och då har ändå damen i huset bredvid plockat jätte mycket äpplen.
Jag funderade på att göra äppelmust. men nu vart jag förkyld och pallar inte något extra att göra. Då är det roligare att ligga på soffan och käka ballerina och internetshoppa 😋 

Sen så är det som vanligt lite städning och tvättning.
och så har jag hämtat ut ett till paket....men det jag väntar på är fotoböckerna för 2016 och 2017. Blir lika besviken varje gång jag går till brevlådan och det bara är en massa reklam för olika partier....och inga fotoböcker...

Men nu ska jag lägga mig på soffan och hosta vidare innan det är dags att hämta hem Nova från skolan. ett tips förresten. Väskor och gympapåsar från rofadesign..mycket fint och vart så nöjde med Novas ryggsäck och gympapåse.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar