lördag 28 juli 2012

Dopdagen!

Nu är det över!

Nu är Nova döpt =)

Var iväg igår kväll och dukade upp, tyvärr har jag inga bilder på det =( 

Bakade tre tårtor själv och sedan köpte vi tre,men det hade vi ju inte behövt då det vart mycket tårta över , men jag gav bort mycket tårta till dom som var så snäll att hjälpa oss med avdukning och städning, det är värt så mycket =) Så tack igen till er snälla själar =)

Dopet gick så bra så, Nova vart lite kinkig då hon har sovit så himla dåligt dagtid dom senaste dagarna så nappen fick åka in efter ett tag men hellre det än att hon skulle vara ledsen =)

Har så extremt ont i mina ben just nu då jag inte knappt har suttit något alls och jag fick tyvärr inte chansen att prata med alla så mycket som jag velat men jag hoppas att dom har förstående för det.

Novas farmor hade ju bakat så mycket inför dagen till ära och jag kan inte tacka nog för det =) 
Och mamma hjälpte mig med dukningen =) 

Nova fick så mycket fina presenter!! =) 

Så här kommer några smakprov =)

Nova har fått egen stjärna döpt efter sig =) Tyckte det var så himla påhittigt då just Nova betyder stjärna =)



Insidan av Busboken =)

Ett jätte fint halsband med Novas namn stansat på hjärtat!

Min första tand och lock i två modeller, som tur var fick man med ett extra par med rosa skosnören =P

Ett tåg med första tand och lock =)

Novas första sparbössa =)

Ett par fräna dojjor!

Baby Björn tallrik, som jag har kollat in själv tidigare =)







Barnkammarboken står det om ingen ser det för blixten =)


Armband! =)


En rolig pall i formen av en svamp =)





Servetterna jag använde vid dukningen.

Ljusen i ljuslyktorna som tyvärr aldrig vart tända =/

Blommorna som fick stå på borden =)

Nova utanför kyrkan, pappa Fredrik fick inte vara med på bilden då han bara rättade till snusen på varje bild(!!!)


Vill tacka alla som var med och firade denna speciella dag och för alla jätte fina presenter =)



(Bilder på en utav tårtorna kommer imorgon! )

Men nu ska jag ta och vila mina stackars ben som värker som tusan och bara njuta av att inte göra någonting =)

Och så vill jag även tacka faddrarna Josefine och Daniel för ett jäkla bra jobb i kyrkan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar