måndag 16 april 2018

Måndag 16/4 köks ö och paj

Då var arbetsveckan igång igen. "Började" klockan 06.00 idag fast jag har dispans eftersom dagis öppnar just den tiden. Brukar vara på plats på jobbet cirka 20 över.
Dagen gick bra. 99,9% av alla kunder idag var glada och trevliga.

I helgen fick vi besök av vår vän Hägge från västra som bland annat hjälpte oss med bänkskivan till köksön =)
Och jisses vad maffigt det blev.


Ska dit bröstlist på panelen där bakom =)


Eftersom jag jobbade i lördags gick den åt ganska så fort.
Men jag liksom föredrar söndagar på någe vis.
För om jag inte jobbar lördagar så brukar dom bli inbokade och då blir det liksom söndagen kvar att njuta med familjen,pyssla hemma osv. Jag är en riktig hemma människa. Jag älskar att vara hemma och vara produktiv.
Så i söndags gick tvättmaskinen för fullt. Efter magsjukan som härjade här förra veckan vill jag tvätta allt och lite till.

Vi åt middag ute på altanen,spelade bingolotto,år paj och sedan var det ett utav mina favorit program..mästarnas mästare =)



Pajen är en citron och marängpaj.

Efter jobbet idag vart det inte allt för många knop då jag hade sån fruktansvärd huvudvärk.
Så hem,laga mat,äta mat,ta huvudvärkstablett sedan vila på soffan innan jag hoppade in i duschen och sedan spelade jag och Nova lite på Nintendo Wii innan det var dags att natta Nova.
Sedan kom jag in i andra andningen och blåste av köket eftersom jag bara hade lämnat allt åt sitt öde då jag var klar med maten...

Och så hade jag fått ett litet paket på posten...och det var handtagen jag beställde från eBay. Beställde dom tisdag eftermiddag flera veckan om jag inte minns helt fel. Så resan från England gick snabbt.
Så nu är alla köksluckor färdiga.

Men nu är klocka  23.00 och det är verkligen dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar