tisdag 1 maj 2018

1 maj 2018 - skor och en kryddlåda

Ja men då var den här dagen då man ska ut på stadens gator med en skylt viftandes i skyn. Eller så stannar man hemma =)

Vi började dagen med att åka och hälsa på mina föräldrar som kommit hem från stugan. Vart lite go bulla och en massa surr om framtida renoveringar av stugan.

Jag,mamma och Nova drog en sväng på Ica för jag behövde köpa mjölk men kom ut med lite blommor till köket också.

Vart kanon bra. Är dock kanske en riktig tant blomma men jag älskar dom. Så jäkla lättskötta. Passade bra med den nya lampan från Ikea också =)

Väl hemma fick jag någon slags dunder ryck och pysslade på som tusan inne då jag inte kunde fortsätta kratta då det har regnat hela dagen. Så jag fick mycket gjort.
Under tiden som jag sprang mellan alla rum kom Fredriks syster med sambo då dom har sina sommardäck här för att hälsa på och byta däck. Så vi fikade och surrade och under den tiden lossnade tand nr. 5 för Nova. Så nu ligger tanden under kudden =)

Har även fixat kryddlådan i köket

Ordning och reda bland kryddorna gör mig glad. Lätttilgängliga när man lagar mat då det är låda nr2 under hällen.

Till middag så grillade vi oxfilé, såååå gott =)

Har även ställt fram ett av dom nya paren skor åt Nova.


Frost på ännu ett par skor..

Men imorgon vankas det jobb mellan 08.00-14.00 så nu ska jag agera tandfe utan att Nova vaknar.
Räcker inte bara med att jobba,vara mamma,fru,städerska,kock..men man ska också vara tandfe,påskhare och tomte =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar