torsdag 10 maj 2018

10/5 studsmatta,grilla och bakning

Kristi flygare idag och ledigt.
Dagen började lite segt men vid halv nio drog jag och Nova iväg på affären för att handla lite och plocka ut paket.

Väl hemma började jag lite smått med tårtan.

Det ska nämligen bli en enhörningstårta.
Så jag började först med hornet.


Frågade Fredde vad han tyckte och han såg fundersam ut och började sedan skratta då han hade missat att det var ett horn till en enhörning och inte till typ en älg...hornet kommer att målas imorgon.

Sedan så fick det bli öronen. Fyra stycken delar varav två som jag målade guld.



Sedan tog jag en del sockerpasta och färgade den rosa med hjälp av gelé färg och fixade "klossar" med födelsedagsbarnets namn och förberedde för tårtljusen. Passade perfekt med 5 bokstäver i namnet när man fyller 5. =)


Gjorde även tårtbottnar på ett recept jag aldrig gjort tidigare.. och det gick inge vidare,haha
Vart så less att jag tar nya tag imorgon =)

Efter att bott i köket i flera timmar så grillade vi och sedan gick vi på en liten promenad och sedan satte vi upp studsmattan till Novas stora glädje.

Har sett dom flesta möjliga vilda djur här hemma runt knuten, lo,varg,järv,räv,grävling,rådjur...men idag hade vi tre stycken harar här hemma =) det var så gulligt att se dom skutta omkring. Kanske blivande kompisar åt vår lilla Billy (dvärgvädur)

Nä nu ska jag sussa, nya tag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar