tisdag 1 januari 2013

Hej på dig 2013

Ja men nu är du här 2013!

Nyårsfirandet med grannarna var jätte roligt och mysigt! =)
Vart bjuden på jätte god mat och dessert, så nu måste vi bju igen! =)

Med tanke på att det var småbarn med så fick firandet avslutas lite tidigare, var meningen att jag skulle traska tillbaka efter att Nova somnat och mamma min skulle ha koll..men...la mig i soffan en kort stund och somnade!! Vaknade av ett jäkla brak och då var det snön som for av taket, vart jätte förvirrad och skulle precis kolla på klockan då jag hör hur det börjar smälla fyrverkerier ute..så ja behövde ju inte precis kolla på nån klocka..


Katten Diesel är ju jätte rädd för skottljuden så han kröp under bordet i vardagsrummet och tryckte där tills det var klart så jag kollade på lite fina fyrverkerier som grannarna sköt och sen var det bara att hoppa i säng.










Och 2012 var det bästa året i mitt liv eftersom Nova kom till världen då så klart! 
Och nästan hela 2012 var hon ju med då hon föddes den 23 januari.
Har varit ett helt otroligt år må ja säga.

igår gjorde jag även något som fick mammahjärtat att brista lite..jag ansökte om dagisplats! 
Är kanske lite löjligt men känns på något vis att jag kommer svika henne då hon får börja på dagis...men det är väl jag som kommer tycka att det är sååå hemskt och hon kommer nog tycka att det är sååå roligt att få leka med andra barn och busa på.
Jag hoppas verkligen hon får en plats på dagiset vi har sökt till, då det verkar vara så himla bra =)
Men det är typ 8 månader tills dess så jag hinner rå om henne ett bra tag till.

Nu inför 2013 ser jag framemot Novas 1-årsdag som kommer nu i Januari.
Jag kanske kommer att få gå på bröllop (nä inte mitt eget)
Att få börja jobba igen..ja faktiskt så längtar ja lite..
Och trots att det känns lite jobbigt för mig så ser jag framemot att Nova börjar på dagis.

Och jag hoppas 2013 bjuder på många spännande händelser och att alla runt mig får vara friska och glada!


Så..here we come 2013!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar